اخبار سایت

راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

OTIP Feb Battery care FBTwitter - راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

در حال حاضر، رایج‌ترین نوع باتری‌ها در گجت‌های جانبی مانند پاوربانک‌ها، اسپیکر‌ها و سایر لوازم جانبی، باتری‌های لیتیومی هستند. این باتری‌ها به دلیل مزایایی مانند چگالی انرژی بالا، طول عمر زیاد و نرخ خود تخلیه پایین، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال، انواع مختلفی از باتری‌های لیتیومی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه به رایج‌ترین انواع باتری‌های لیتیومی که در گجت‌های جانبی استفاده می‌شوند اشاره می‌کنیم:

 

باتری لیتیوم یونی(Li-Ion) چیست؟

این نوع باتری یکی از رایج‌ترین نوع باتری‌های لیتیومی است که در حال حاضر استفاده می‌شود. باتری‌های لیتیوم یون دارای چگالی انرژی بالا، طول عمر زیاد و نرخ خود تخلیه پایین هستند. همچنین، این باتری‌ها نسبتاً ارزان هستند و به راحتی در دسترس هستند.

اسپیکر تسکو مدل TS 23149: باتری لیتیوم یونی این اسپیکر با ظرفیت 30000mAh ، طولانی‌ترین عمر را در بین اسپیکر ها ارائه می‌دهد و برای استفاده های طولانی مدت در کمپ، طبیعت گردی و یا کوه نوردی ایده‌آل است.

TS 23149 1 - راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

اسپیکر تسکو مدل TS 23456: این اسپیکر با باتری قدرتمند لیتیوم یونی با ظرفیت 7.4V 3600mAh، امکان استفاده بلندمدت از دستگاه را فراهم می‌کند، با زمان شارژ 3 ساعت و زمان پخش مداوم تا 5 ساعت در حالت 50% حجم صدا، شما می‌توانید بدون نیاز به شارژ مکرر از موسیقی لذت ببرید. با استندبای طولانی تا 6 ماه، TS 23456 به شما امکان مدیریت بهینه مصرف انرژی بدون نگرانی از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه را هم می‌دهد.

TS 23456 4 - راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

باتری لیتیوم پلیمری(Li-Po) چیست؟

باتری‌های لیتیوم پلیمری مشابه باتری‌های لیتیوم یونی هستند، اما از یک الکترولیت پلیمری به جای الکترولیت مایع استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که باتری‌های لیتیوم پلیمری انعطاف‌پذیرتر، سبک‌تر و نازک‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی باشند. همچنین، باتری‌های لیتیوم پلیمری ایمن‌تر هستند و خطر انفجار کمتری دارند.

ایربادز تسکو مدل TH 6365ows: این ایرفون با باتری لیتیوم پلیمری، ایرباد ها با ظرفیت 100mAh و کیس با ظرفیت 500mAh، به شما زمان پخش موسیقی و مکالمه طولانی را می‌دهد. با زمان پخش موسیقی تا 60 ساعت قابلیت مکالمه تا 10 ساعت و قابلیت شارژ دوباره در جعبه، این هدفون‌ها شما را تا مدت زمان طولانی همراهی می‌کند.

TH 6365OWS 3 - راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

ایرفون تسکو مدل TH 6339: نک‌بند تسکو باتری لیتیوم پلیمری 300 میلی آمپری دارد. با این باتری قدرتمند هدست گردن‌بندی شما می‌تواند تا 30 ساعت پخش موسیقی و 33 ساعت مکالمه را به‌راحتی تضمین کند. اینها در حالی است که شارژ این دستگاه تنها 3 ساعت طول می‌کشد و همچنین می‌تواند تا 13 روز در حالت استندبای باتری خود را حفظ کند.

TH 6339 2 - راهنمای جامع تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

 

باتری لیتیوم فسفات آهن (LiFePO4)

باتری‌های لیتیوم فسفات آهن نوعی باتری لیتیومی هستند که از فسفات آهن لیتیوم به عنوان ماده کاتد استفاده می‌کنند. این باتری‌ها بسیار ایمن و پایدار هستند و طول عمر بسیار طولانی دارند. با این حال، باتری‌های لیتیوم فسفات آهن چگالی انرژی کمتری نسبت به سایر انواع باتری‌های لیتیومی دارند و سنگین‌تر و حجیم‌تر هستند.

 

 انتخاب نوع باتری مناسب:

 

بهترین نوع باتری برای گجت جانبی شما به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک باتری با چگالی انرژی بالا، طول عمر زیاد و قیمت مناسب هستید، باتری لیتیوم یونی گزینه مناسبی است. اگر به دنبال یک باتری انعطاف‌پذیر، سبک و ایمن هستید، باتری لیتیوم پلیمری گزینه بهتری است. و اگر به دنبال یک باتری بسیار ایمن و پایدار با طول عمر بسیار طولانی هستید، باتری لیتیوم فسفات آهن گزینه مناسبی است.

علاوه بر نوع باتری، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب باتری برای گجت جانبی خود در نظر بگیرید، مانند ظرفیت باتری (میزان میلی‌آمپر ساعت که باتری می‌تواند ذخیره کند) و سرعت شارژ (سرعت شارژ باتری).

 

تسکو، پیشرو در ارائه کالاهای باکیفیت:

 

تسکو، به عنوان برند برتر لوازم جانبی ایرانی، طیف گسترده‌ای از کالاهای متنوع با باتری‌های باکیفیت را برای شما ارائه می‌دهد. باتری‌های به کار رفته در پاوربانک، اسپیکر، ایفون و دیگر کالاهای تسکو در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های متنوع و با استفاده از جدیدترین فناوری‌های باتری ساخته می‌شوند.

در نهایت می‌توانید نگاهی کوتاه به جدول مقایسه اننواع باتری ها داشته باشید تا درک جامع و کاملی از باتری ها پیدا کنید.

 

مقایسه انواع باتری:
نوع باتریمزایامعایب
لیتیوم یونیچگالی انرژی بالا، طول عمر زیاد، نرخ خود تخلیه پایینگران، ناپایدار در صورت آسیب دیدن
لیتیوم پلیمریانعطاف‌پذیر، سبک، نازک، ایمنچگالی انرژی کمتر، گران‌تر
لیتیوم فسفات آهنبسیار ایمن، پایدار، طول عمر بسیار طولانیچگالی انرژی کم، سنگین، حجیم

دیدگاهتان را بنویسید