اخبار سایت, اخبار تسکو, اخبار داخلی, رویدادها, سال 1402

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

شرکت تسکو تصمیم دارد با تولیدات داخلی، به نیازهای جامعه در حوزه سخت‌افزار و گیمینگ پاسخ دهد.

به گفته مدیرعامل تسکو تولید داخلی برایشان نه‌تنها انتفاعی ندارد بلکه هیچ حمایتی از سمت دولت نمی‌شود و در بحث تخصیص ارز دچار مشکلات جدی هستند؛ اما برای کارآفرینی در کشور به تولیدات داخلی می‌پردازند.

به گزارش پیوست، جمال جعفری، مدیرعامل تسکو با تاکید بر تولیدات داخلی تسکو در ایران به پیوست گفت: شرکت تسکو نه در این دولت و نه در دولت‌های قبلی هیچ حمایتی نشده است و همه شعارها در عمل دروغی بیش نبوده است؛ زیرا هیچ حمایتی از سمت دولت برای تسکو نبوده است.

 

 

آقای جعفری با اشاره به اینکه تولید داخل هیچ انتفاعی برایشان نداشته است اضافه کرد: کارخانه تسکو در چین چهار سال گذشته سه برابر الان نیرو داشت اما با وجود تحریم‌ها ما همه تولیدات را به ایران منتقل کردیم تا اینجا کارآفرینی کنیم.

الان نیروهای ما در ایران ۴۶۰ نفر است. ما در ایران جایگاه سیاسی نداریم که جلوی واردات را بگیریم و تولید کنیم.

حتی هیچ‌کدام از کالاهای ما که تولید داخل هستند، واردات‌شان ممنوع نیست درنتیجه تسهیلاتی وجود ندارد.

مدیرعامل تسکو درباره تولید داخلی این شرکت به پیوست گفت: ما به دلیل حمایت از کارگران ایرانی که در ایران کار کنند تولید داخلی می‌کنیم.

ما همیشه تلاش کردیم انتخاب تسکو به دلیل ایرانی بودن نباشد بلکه به دلیل کیفیت باشد، ۸۵ درصد مشتری‌ها از ما راضی هستند.

مفهوم مونتاژ تامین قطعات از بیرون ایران است نه صرفا سرهم‌بندی قطعات.

 

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

 

زیرساخت صادرات سخت‌افزار در ایران فراهم نیست

در شرایطی که بار در گمرک بود، ما ۲ ماه در صف تخصیص ارز بودیم، بعد از چند ماه متوجه شدیم وزارت صمت شماره تعرفه را تغییرداده است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات تسکو برای واردات قطعات، طولانی بودن زمان تخصیص ارز در گمرک است.

در همین خصوص جعفری ادامه داد: زمانی که ثبت سفارش شود کالا می‌تواند وارد کشور شود، اما ما ثبت سفارش می‌کنیم، بار هم وارد گمرک می‌شود اما اعلام می‌کنند باید تخصیص ارز داده شود؛ یعنی از بانک مرکزی اجازه بگیریم و ارز بخریم.

در شرایطی که بار در گمرک بود، ما ۲ ماه در صف تخصیص ارز بودیم، بعد از چند ماه متوجه شدیم وزارت صمت شماره تعرفه را تغییرداده است.

برای اصلاح دوباره یک پروسه یک ماه زمان برد و در این فرایند چند ما در صف تخصیص ارز برای واردات کالایی هستیم که الان در گمرک است.

مدیرعامل تسکو درباره نبود امکان برای صادرات سخت‌افزار گفت: صادرات سخت‌افزار نیازهای خاص خودش را دارد.

ما در نمایشگاه جیتکس پارسال مشتری داشتیم اما متاسفانه به دلیل اینکه دراران تولید می‌کردیم امکان صادرات وجود نداشت، زیرا قیمت تمام شده خیلی زیاد است.

امکان صادرات کالاهایی که دولت روی آن یارانه می‌دهد راحت است اما نه کالاهای فاوا و فناوری.

زیرساخت ایران برای صادرات آماده نیست و به صورت مستقیم نمی‌شود صادر کرد. اما از دفترمان در چین به کشورهای استرلیا، امارت، آلمان و روسیه صادر می‌کنیم.

 

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

 

تسکو گیم، سیاست جدید تسکو:

به گفته جمال جعفری این شرکت برنامه دارد تولیدات جدید با رویکرد جدیدی را برای گیمرها داشته باشد.

وی ادامه داد: برای موفقیت یک کسب‌و‌کار در محصول دو موضوع وجود دارد؛ یک خود محصول و دیگری معرفی محصول است.

حمید محمدی‌پور، مدیر مارکتینگ تسکو درباره برنامه جدید تسکو گفت: فضای گیم در کشور خیلی مهم است و ما هم به‌صورت جدی روی آن کار می‌کنیم.

صنعت گیم در دنیا ۱۷۹ میلیارد دلار است. مجموع صنعت سینما و ورزش در آمریکا ۱۷۵ میلیارد دلار است، این یعنی گیم چهار میلیارد دلار بیشتر است و نشان‌دهنده اهیمت این صنعت است..

در ادامه سعید حسینی، معاون تسکوگیم درباره سهم بازار تسکو اشاره کرد که برند تسکو در حوزه موس و کیبورد در کشور پیشرو بازار است.

اما الان در حوزه گیمینگ برنامه‌های ویژه‌ای داریم و این حوزه از سایر حوزه‌های تسکو متفاوت است.

حسینی ادامه داد: تقریبا ۱۰ تا ۱۱ درصد سهم بازار را از محصولات گیم داریم.  موس‌های تسکو ۱۶ درصد و کییبورد حدود ۱۴ درصد سهم بازار دارد.

در محصولات گیم به دلیل اینکه بخشی از بازار در ایران و محدود است، خروجی اقتصادی ندارد.

تسکو ۱۳ خدمات پس از فروش در ۱۳ استان دارد. ما برای همه کالاها حتی موس و کیبورد خدمات پس از فروش داریم.

 

نشست خبری تسکوگیم با محوریت ورود به عرصه‌ای جدید!

 

دیدگاهتان را بنویسید