اخبار سایت

کول پد چی بخرم؟

کول پد چی بخرم؟

در دنیای امروز، کامپیوترها به بخش لازم و ضروری تبدیل شده‌اند و لپ‌تاپ‌ها به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان، جایگزین محبوب کامپیوترهای رومیزی شده‌اند. با این حال، لپ‌تاپ‌ها در هنگام انجام کارهای سنگین، به ویژه بازی یا ویرایش ویدیو، می‌توانند داغ شده و حتی با مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی یا «بلو اسکرین» مواجه شوند.

در اینجا، کول‌پد به عنوان یک راه‌حل کارآمد برای خنک نگه داشتن لپ‌تاپ و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن وارد میدان می‌شود. در این مقاله، در ابتدا به بررسی کول‌پد می‌پردازیم سپس بهترین کول‌پدهای تسکو را معرفی می‌کنیم.

 

کول‌پد چیست؟

لپ‌تاپ‌ها، یاران همیشگی ما در دنیای دیجیتال، گاه در معرض خطری پنهان به نام گرما قرار می‌گیرند. زمانی که لپ‌تاپ خود را روی سطوحی مانند فرش، میز یا تشک قرار می‌دهید، جریان هوای خنک به دام افتاده و از خروج آن جلوگیری می‌شود. این هوای گرم، نه تنها به جای خنک کردن، به داخل لپ‌تاپ بازگشته و به قطعات داخلی آن آسیب می‌زند، بلکه عمر مفید دستگاه را نیز به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

اگرچه لپ‌تاپ‌های جدیدتر به دلیل داشتن سیستم خنک‌کنندگی قوی‌تر و خروجی‌های بیشتر، تا حدی در برابر این گرمای پنهان مقاوم‌تر هستند، اما استفاده نادرست از آنها در هر شرایطی می‌تواند ضرورت استفاده از کول‌پد را به ارمغان آورد.

گرمای بیش از حد، نه تنها پردازنده و کارت گرافیک را که به عنوان قلب تپنده لپ‌تاپ شناخته می‌شوند، در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه سلامت هارد دیسک و رم را نیز به مخاطره می‌اندازد.

کول‌پد، با ایجاد جریان هوای خنک در زیر لپ‌تاپ، به مثابه فرشته نجات عمل کرده و حرارت مضر را از دستگاه دور می‌کند. استفاده از کول‌پد، به خصوص در هنگام انجام کارهای سنگین مانند بازی یا ویرایش ویدیو، ضروری است و می‌تواند طول عمر لپ‌تاپ شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

بنابراین، اگر به دنبال محافظت از لپ‌تاپ خود در برابر گرمای پنهان هستید و می‌خواهید یار دیجیتال خود را تا سال‌های سال در کنار خود داشته باشید، استفاده از کول‌پد را به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در نظر بگیرید.

 

 

156 1 - کول پد چی بخرم؟

 

انواع کول‌پد لپ تاپ

در دنیای کول‌پدها، تنوع فراوان است. برخی از این ابزارها مجهز به فن هستند و با ایجاد جریان هوا، به خنک شدن سریع‌تر لپ‌تاپ کمک می‌کنند. اما در مقابل، کول‌پدهای بدون فن نیز وجود دارند که با مکانیزم متفاوتی به خنک‌کنندگی لپ‌تاپ می‌پردازند.

این نوع کول‌پدها از موادی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند که رسانای خوبی برای گرما هستند. وظیفه‌ی اصلی آنها، شبیه به یک استند عمل کردن و بالا بردن لپ‌تاپ از سطح میز است. با این کار، جریان هوای خنک به راحتی در زیر لپ‌تاپ جریان یافته و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

 

خرید کول‌پد تسکو:

تسکو یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، از جمله کول‌پد، است. این شرکت مدل‌های متنوعی از کول‌پد را با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی برخی از بهترین کول‌پدهای تسکو می‌پردازیم:

 

بهترین کول‌پد گیمینگ:

کول‌پد تسکو مدل GCLP 3150 دارای 6 فن قدرتمند با قابلیت تنظیم دور سرعت است که می‌تواند به طور موثر لپ‌تاپ شما را خنک نگه دارد. این کول‌پد مناسب برای لپ‌تاپ‌های 10-19 اینچ است. GCLP 3150 دارای نورپردازی RGB و 2 پورت USB برای اتصال لوازم جانبی نظیر کیبورد و ماوس می‌باشد. کول‌پد GCLP 3150 دارای قابلیت تنظیم ارتفاع در 8 حالت مختلف است. همچنین این کول‌پد دارای پایه‌ی نگهدارنده گوشی می‌باشد.

 

 

3150 1 - کول پد چی بخرم؟

 

کول‌پد حرفه‌ای:

پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3104 برای خنک‌کردن لپ‌تاپ‌های 10- 17 اینچی مناسب است. این پایه خنک‌کننده TCLP 3104 از 6 فن 60 میلیمتری برخوردار است که حداکثر سرعت آن 3300 دور بر دقیقه است. داشتن 2 درگاه «USB» و قابلیت تغییر زاویه قرارگیری، از دیگر ویژگی‌های آن است.
3104 - کول پد چی بخرم؟

 

کول‌پد چهار فن:

کول‌پد TCLP 3100 دارای 4 فن قدرتمند است که می‌تواند به طور موثر لپ‌تاپ شما را خنک نگه دارد. این کول‌پد مناسب برای لپ‌تاپ‌های 10-17 اینچ بوده، جنس بدنه‌ی آن از فلز و پلاستیک ساخته شده است. سرعت فن کولپد تسکو مدل TCLP 3100 تقریبا 1500RPM است. این کولپد دارای 1 پورت USB برای اتصال لوازم جانبی نظیر کیبورد و ماوس می‌باشد.

 

3100 - کول پد چی بخرم؟

 

کول‌پد بدون فن:

پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3110 به دلیل بدون فن بودن هیچ گونه صدا و نویزی ایجاد نمی‌کند، خراب نمی شود و نیازی به اتصال کابل ندارد. این کولپد مناسب برای لپ‌تاپ‌های 10-15.6 اینچی است. از مزایای کولپد لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3110 قابلیت چرخش کامل 360 درجه است، به این صورت که استند بر روی دیسک کف به راحتی می‌چرخد و این امکان را فراهم می‌کند که به سهولت و بدون هیچ خطری لپ تاپ خود را چرخانده و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. از دیگر مزایای این کولپد می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع در 6 حالت اشاره کرد. کولپد TCLP 3110 دارای پایه‌ی نگهدارنده موبایل می‌باشد.

 

3110 - کول پد چی بخرم؟

 

خرید کول‌پد تسکو:

با توجه به ازدیاد کالای بی‌کیفیت و تقلبی در بازار، پیشنهاد ما به شما خرید کول‌پد تسکو از تسکوشاپ‌های سراسر کشور است.

 

محصولات مرتبط:

پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3110
پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3100
پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3104
پایه نگهدارنده لپ تاپ تسکو مدل GCLP 3150

دیدگاهتان را بنویسید