اخبار سایت

کلید ماکرو چیست؟

کلید ماکرو چیست؟

گیمرها می‌توانند هزاران ساعت را صرف تمرین کردن کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند. اما زمانی می‌رسد که به یک محدوده می‌رسند و نمی‌توانند بیشتر پیشرفت کنند. حتی داشتن بهترین تجهیزات، شامل ماوس، تنظیمات صدا و کیبورد، به آن‌ها کمکی نمی‌کند، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

در اینجا کلیدهای ماکرو وارد عمل می‌شوند. کلیدهای ماکرو به کاربران اجازه می‌دهند تا بر روی جنبه‌های دیگر بازی تمرکز کنند. آن‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده و به کلیدهای اضافی ویژه‌ای که در برخی از کیبوردها وجود دارد، اختصاص داده شوند. در این مقاله به بررسی کلیدهای ماکرو و چگونگی استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

 

کلید ماکرو چیست؟

هر کیبورد و ماوس دارای یک مجموعه از دکمه‌ها برای انجام اعمال خاص است. کاربر یک کلید را فشار می‌دهد، و یک فعالیت خاص اتفاق می‌افتد، که توسط سیستم عامل تعیین شده است. یک برنامه یا یک بازی دارای اعمال مختلفی است که به کلیدها مرتبط هستند. این فقط یک عمل واحد انجام شده با استفاده از کلیدهاست.

وقتی یک کلید ماکرو فشرده می‌شود، یک سری از اعمال اسکریپت شده در یک بازی، برنامه یا سیستم عامل انجام می‌شود. اصولاً دو نوع کلید ماکرو وجود دارد: سخت‌افزاری و نرم‌افزاری. یک ماکرو مبتنی بر سخت‌افزار نیازمند کلیدهای فیزیکی روی کیبورد است تا یک دنباله از اعمال را در کامپیوتر ایجاد کند.

در مقابل، کلیدهای ماکرو نرم‌افزاری از طریق برنامه‌های ویژه‌ای که اسکریپت‌ها را در پس زمینه اجرا می‌کنند، عمل می‌کنند. سیستم‌های عامل همیشه اعمال ماکروهای پایه را برای برنامه‌های مختلف و عملکردهای استاندارد فراهم می‌کنند.

GK 8126

انواع ماکروهای کیبورد

ماکروهای کیبورد در اشکال و انواع مختلفی می‌آیند. برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

1. کلیدهای ماکرو اختصاصی:

کلیدهای ماکرو اختصاصی در بخش سخت‌افزاری کلیدهای ماکرو قرار دارند. بسیاری از کیبوردهای بازی و اداری با کلیدهای ماکرو اختصاصی ارائه می‌شوند. یک کلید را فشار دهید و یک عمل تکی یا یک سری اعمال رخ می‌دهد.
این کیبوردها همراه با نرم‌افزاری هستند که در برنامه‌ریزی کلیدهای ماکرو با اعمال خاص کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند بر اساس بازی‌های انجام شده از طریق پروفایل‌های ماکرو مختلف پیکربندی شوند.

 

2. ماکروهای مخصوص بازی:

بیشتر نرم‌افزارهای کیبورد قادر به شناسایی بازی‌های مختلف نصب شده در کامپیوتر هستند.
شما می‌توانید عمل‌های مختلفی را برای یک کلید ماکرو خاص برای انجام در یک بازی اختصاص دهید. یک عنوان جدید را نصب کنید، و نرم‌افزار به طور خودکار آن را شناسایی می‌کند. پروفایل‌های ماکرو به طور خودکار با پنجره فعال بازی جابجا می‌شوند، بنابراین کاربران نیازی به نگرانی در مورد ترکیب‌های تنظیمات ندارند.

 

3. ماکروهای سفارشی:

بعضی از کیبوردها با مجموعه نرم‌افزار برای برنامه‌ریزی کلیدهای ماکرو ارسال نمی‌شوند. این یک مانع جزئی است که باید از بین برود، زیرا ویندوز روشی برای اختصاص دادن کلیدها ارائه می‌دهد. به همراه آن، چندین نرم‌افزار ضبط ماکرویی مستقل می‌توانند دنباله‌های طولانی را ایجاد کنند. گام بعدی، استفاده از AutoHotkey، یک زبان اسکریپت‌نویسی برای ویندوز است که برای ایجاد اسکریپت‌های ماکرو و Hotkey استفاده می‌شود.

 

چگونه ماکروها در بازی‌ها کمک می‌کنند؟

ماکروها به بازیکنان کمک می‌کنند نیازهای پیچیده‌ای که در کنترل بازی وجود دارد را با کاهش دنباله‌ها با فشار دادن یک دکمه، ساده‌تر کنند. این ورودی را به یک دکمه ساده تبدیل می‌کند که می‌تواند یک دنباله از اعمال را انجام دهد. آن‌ها می‌توانند برای انجام وظایف روزانه، معمولی یا پیچیده بدون نیاز به ضربات کلیدی تکراری استفاده شوند. هر عمل را با فشار دادن کلید ماکروی برنامه‌ریزی شده تکرار کنید.

آن‌ها به ویژه در بازی‌هایی مانند TEKKEN 7، Street Fighter V، Shadow Fight و غیره مفید هستند، جایی که با فشار دادن یک کلید ماکروی روی کیبورد، می‌توانید کمبوهای مختلفی را اجرا کنید و حریف را به زانو درآورید.

GKM 8205

بهترین کیبوردهای دارای ماکرو:

در این بخش قصد داریم بهترین کیبورد‌های دارای قابلیت ماکرو را به شما معرفی کنیم.

برای خرید کیبورد با‌کیفیت گیمینگ تسکو ‌می‌توانید به تسکو‌شاپ‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

 

کلام آخر

ماکروها ابزاری قدرتمند برای به دست آوردن مزیت در بازی‌ها هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای مطالعه و کار حرفه‌ای مفید باشند. اکثر کیبوردها جز مجموعه استاندارد، کلیدهای اختصاصی نخواهند داشت. با این حال، نرم‌افزار می‌تواند ماکروها را ضبط و به هر کلیدی اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید