اخبار سایت

کلیدهای مدیا چیست؟

TKM 7011

کلید ویژه یا کلید رسانه‌ای، یک کلید کیبورد است که عملکرد ویژه‌ای را انجام می‌دهد که در کیبورد سنتی ۱۰۴ کلیدِ وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کلیدهای ویژه یا مدیا بپردازیم.

 

کلیدهای مدیا چیست؟

کلیدهای مدیا (Media Keys) روی کیبورد، کلیدهایی هستند که برای کنترل عملکرد رسانه‌های دیجیتالی روی کامپیوتر استفاده می‌شوند، مانند پخش موسیقی و ویدیو، تنظیمات صدا، و سایر عملیات مرتبط با رسانه. این کلیدها معمولاً در بالای کیبورد یا در نزدیکی دکمه‌های فانکشن (F1 تا F12) قرار دارند.

 

کاربرد کلیدهای مدیا یا کلیدهای ویژه:

برخی از کیبوردها ممکن است دارای کلیدهای ویژه باشند که وظیفه‌های بیشتری را انجام دهند زمانی که از کلید FN استفاده می‌شود. با چهار دکمه دومی که در تصویر بالا نشان داده شده‌اند، می‌توانید ببینید که آن‌ها کلیدهای تابع F9 تا F12 هستند. با این حال، آن‌ها همچنین دارای نمادهای نارنجی هستند که وظایف ویژه‌ای مثل کنترل موسیقی را انجام می‌دهند. برای استفاده از کلیدهای ویژه با این مزدوجیت مانند این کلیدها، همزمان Fn و کلید ویژه را فشار دهید. به عنوان مثال، برای فشار دادن F12، F12 را فشار دهید. برای ردیابی یک قطعه صوتی که روی کلید F12 قرار دارد، Fn و F12 را همزمان فشار دهید.

به دلیل اینکه این کلیدها ویژه هستند، نیاز به نرم‌افزار و درایورهایی دارند که همراه با کیبورد ارائه شده‌اند. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که انتخاب کنید که این کلیدها چگونه بر روی کیبورد شما عمل کنند. به عنوان مثال، اگر یک کلید ویژه ایمیل داشته باشید، ممکن است بخواهید به جای Microsoft Outlook، این کلید Mozilla Thunderbird را باز کنید. برای دانلود نرم‌افزار کیبورد تسکو می‌توانید به سایت TSCO.ir مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.

TK8024

تعدادی از کلیدهای ویژه و عملکرد آنها:

در ادامه، به کلیدهای ویژه و عملکردهایی که قرار است انجام دهند اشاره شده است. کیبوردهای دارای نرم‌افزار اختصاصی تسکو به شما امکان می‌دهند که کلیدها را برنامه‌ریزی کنید تا عملکردهای مختلف دیگری را انجام دهند.

 

  • برنامه (Application): باز کردن برنامه‌ها، مانند ماشین حساب، Microsoft Excel یا Microsoft Word
  • کنترل‌های صوتی (Audio controls): افزایش یا کاهش صدا، بی‌صدا کردن، باز کردن یک پخش‌کننده رسانه و کنترل آن با استفاده از پخش، توقف و ردیابی قطعات
  • کنترل پوشه (Folder control): باز کردن پوشه‌ها، مانند پوشه سند‌های من (My Documents) و پوشه تصاویر من (My Pictures)
  • کنترل اینترنت (Internet controls):باز کردن مرورگر اینترنت، صفحه اصلی، ایمیل، علاقه‌مندی‌ها (favorites) یا جستجو
  • کنترل پنجره (Window control): نمایش پنجره‌های باز، ترتیب پنجره‌ها، یا تغییر بین پنجره‌ها

 

تعداد کلیدهای ویژه در یک کیبورد چقدر است؟

در فناوری کامپیوتر استانداردهای خاصی وجود ندارد که تعداد کلیدهای ویژه را بر روی یک کیبورد مشخص کنند. به طور متوسط، بیشتر کیبوردها دارای بین ۱۲ تا ۲۰ کلید ویژه هستند.

کیبورد تسکو مدل TK 8024

کلام آخر

کلیدهای ویژه، یک ابزار مفید بر روی کیبورد هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی و سریع‌تر به عملکردهای خاص و مورد نیازشان در رایانه دسترسی پیدا کنند، از جمله کنترل صدا، پخش رسانه‌ها، باز کردن برنامه‌ها، و موارد دیگر. استفاده از این کلیدها باعث افزایش بهره‌وری کاربران در استفاده از رایانه می‌شود و تجربه کار با سیستم را بهبود می‌بخشد. امروزه با توجه به ازیاد کالای بی‌کیفیت و گران قیمت در بازار، توصیه ما به شما این است که کالای تسکو بخرید. برای خرید کیبوردهای متنوع و با‌کیفیت تسکو می‌توانید به تسکوشاپ‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

 

محصولات مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید