اخبار سایت

کارت ریدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

کارت ریدر چیست

از آن جایی که سرعت، امنیت و حفظ کیفیت اطلاعات برای ما بسیار اهمیت دارد، استفاده از ابزار مناسب برای این کار حیاتی است. بهترین گزینه استفاده از یک دستگاه کارت خوان یا به طور متداول‌تر، کارت ریدر است.

استفاده از کارت ریدرها دارای مزایا و عملکرد خاص خود است که چگونگی عملکرد آن را توضیح می‌دهد. در ادامه این مقاله به بررسی این مزایا و عملکرد این دستگاه‌ها پرداخته و بهترین مدل‌های کارت خوان را معرفی خواهیم کرد.

 

کارت ریدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

در واقع، کارت ریدر یک دستگاه است که به کاربران امکان دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات موجود در کارت‌های حافظه رایج مانند کارت‌های SD و micro SD را بدون نیاز به اتصال موبایل یا دوربین فراهم می‌کند.

 

کارت ریدر لپ‌تاپ چیست؟

بعضی از مدل‌های موبایل‌های هوشمند یا پرینترها دارای یک کارت ریدر داخلی هستند که انتقال اطلاعات را سریع‌تر انجام می‌دهند. احتمالاً تا به حال در برخی از لپ تاپ‌ها شیاری خاص برای کارت حافظه را دیده‌اید. این شیار در واقع کارت ریدر لپ تاپ است که انواعی از حافظه‌ها را پشتیبانی می‌کند.

با توجه به نیازهای مختلف کاربران، دستگاه‌های کارت خوان در انواع مختلف و با سرعت‌های متفاوت در بازار موجود هستند. حالت استاندارد USB 2.0 که در اکثر کارت خوان‌ها استفاده می‌شود، حداکثر سرعت 60 مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال انتقال سریع اطلاعات هستید، بهتر است که به دنبال یک کارت خوان با USB 3.0 بگردید. سرعت USB 3.0 تا ده برابر USB 2.0 است، به این معنی که می‌تواند حدود 600 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.

بالاتر بودن سرعت انتقال داده بین این دو نوع پورت یک ویژگی مثبت است، اما این ویژگی لزوماً برای همه کاربران لازم نیست زیرا مقادیر مذکور حداکثر سرعت ممکن را نشان می‌دهند.

توجه داشته باشید که سرعت هارد دیسک دستگاه شما نیز نقش مهمی در سرعت انتقال اطلاعات ایفا می‌کند. به عنوان مثال، هارد دیسک‌های SSD نسبت به HDD سرعت بالاتری دارند و عملکرد خوانش و پردازش بهتری دارند، که با استفاده از یک کارت خوان مجهز به USB 3.0، می‌توانید به حداکثر سرعت ممکن دست یابید.

 

 

1588 - کارت ریدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

آشنایی با انواع رم ریدر

انواع مختلفی از کارت خوان‌ها با توجه به نیازهای کاربران در ابعاد، اشکال و برندهای مختلف در بازار موجود است. این دستگاه‌ها بر اساس شباهت‌های عملکردی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

 

کارت خوان‌های تک کارته (Single slot)

این دستگاه‌ها تنها از یک نوع کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. این نوع کارت خوان‌ها زمانی مفید هستند که بخواهید از یک نوع خاص حافظه استفاده کنید و نیازی به دیگر کارت‌ها نداشته باشید.

کارت خوان‌های چندکارته (Multi slot)

این نوع دستگاه‌ها به طور همزمان از چندین نوع کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. برخی از مدل‌ها حتی تا 35 نوع کارت را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، اگر دستگاه‌های مختلفی دارید که هرکدام از یک نوع خاص کارت حافظه استفاده می‌کنند، کارت‌خوان‌های چندکارته گزینه‌ای مناسب برای شما هستند که یکبار برای همیشه شما را از خریدهای بعدی معاف می‌کند.

کارت خوان‌های سریع

اگر به مدت زیادی عکاسی یا فیلم‌برداری می‌کنید، مطمئناً با چالش‌هایی در زمان انتقال عکس‌های خام از دوربین به لپ تاپ روبرو شده‌اید. هرچه رزولوشن و کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها بالاتر باشد، حجم فایل‌ها هم بیشتر خواهد شد و زمان انتقال آن به کامپیوتر نیز طولانی‌تر خواهد بود.
پس اگر سیستم شما از نسل جدید پورت‌های USB 3.0 پشتیبانی می‌کند، بهتر است از کارت خوانی با USB 3.0 استفاده کنید. با این کارت خوان‌ها می‌توانید از کارت‌های حافظه سریعی مانند SDHC کلاس 10 استفاده کنید که یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

567 - کارت ریدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

کارت خوان‌های مسافرتی

اگر همیشه در حرکت هستید و اندازه‌ی کارت خوان برای شما اهمیت دارد، بهتر است از ابزاری کوچک و جمع و جور استفاده کنید که برای مسافرت طراحی شده است.

کارت خوان مغناطیسی (Magnetic card reader)

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه قادر است اطلاعات کدگذاری شده بر روی نوار مغناطیسی برخی از کارت‌ها را خواند. کارت‌خوان‌های مغناطیسی را معمولاً در سوپرمارکت‌ها مشاهده می‌کنید، که دستگاه‌های جدید POS با نزدیک کردن کارت عابربانک اطلاعات آن را می‌خواند. این دستگاه‌ها بسیار سریع هستند و غالباً سه نوع کارت را پشتیبانی می‌کنند:

  • کارت‌های هوشمند
  • کارت‌های حافظه یا مموری
  • کارت‌های مغناطیسی

 

خرید رم ریدر:

تسکو یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، از جمله رم ریدر، است. این شرکت مدل‌های متنوعی از رم ریدر را با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی برخی از بهترین رم ریدرهای تسکو می‌پردازیم:

 

رم ریدر تسکو مدل TCR 952:

کارت خوان TCR 952 دارای کانکتور USB 2.0 , Micro USB , Type C بوده و از TF Card و Disk USB Flash پشتیبانی می کند. کانکتور های TCR 952 باعث می‌شود شما بتوانید اطلاعات روی کارت حافظه خود را به ‌وسیله انواع دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ یا گوشی موبایل بخوانید. 

 

156 2 - کارت ریدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

رم ریدر تسکو مدل TCR 953:

رم ریدر تسکو مدل TCR 953 به دلیل کوچک بودن ابعاد و وزن کمی که دارد، به راحتی قابل جا به جایی است. این وسیله مانند فلش های کوچک و بند انگشتی است که پس از قرار دادن کارت حافظه درون کانکتور این کارت خوان، می توانید فایل ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق USB به کامپیوتر یا سیستم ها دیگر انتقال دهید. برای خرید رم ریدر تسکو می‌توانید به تسکوشاپ‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

 

 

محصولات مرتبط:

رم ریدر تسکو مدل TCR 952

رم ریدر تسکو مدل TCR 953

 

دیدگاهتان را بنویسید