اخبار سایت

چرا مدیریت کابل در کیس مهم است؟

چرا مدیریت کابل مهم است؟

یکی از جنبه‌هایی که اغلب نادیده گرفته شده هنگامی که به ساخت یک کامپیوتر می‌پردازیم، مدیریت کابل است. مردم اغلب وقت خود را صرف برنامه‌ریزی و سازماندهی صحیح کابل‌هایشان نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم به دلایل اهمیت مدیریت کابل بپردازیم.

 

چرا مدیریت کابل در کیس مهم است؟

اگرچه ممکن است به نظر برسد که مدیریت کابل یک مرحله اضافی است که نیاز به انجام آن ندارید، مدیریت کابل می‌تواند تفاوتی بین داشتن یک کامپیوتر که در بهترین حالت خود اجرا می‌شود و یک کامپیوتر که به عملکرد انتظاری نمی‌رسد، ایجاد کند.

مهم‌ترین نکته درباره‌ی مدیریت کابل این است که هیچ هزینه‌ای ندارد، فقط یک کم زمان می‌طلبد.

 

 چرا مدیریت کابل مهم است؟

اِشغال فضای کمتر

با داشتن همه کابل‌های خود پنهان شده و به درستی مسیردهی شده، فضای بسیار کمتری داخل کیس کامپیوتر اِشغال می‌شود. این بدان معناست که اگر یک کیس با پنل شیشه‌ای نشکن دارید، تمام تمرکز بر روی سخت‌افزار است، نه کابل‌ها. کارت گرافیک جدید RTX 3080 شما می‌تواند به طور کامل نمایش داده شود و هر بار که دوستانتان به کامپیوتر بازی شما نگاه می‌کنند، حسادت می‌کنند.

با توجه به اینکه نورپردازی RGB در ساخت کامپیوترهای بازی‌کنان امروزی نقش بسیار مهمی دارد، می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید ویژگی‌های RGB سخت‌افزار خود را به گونه‌ای استفاده کنید که به وضوح قابل مشاهده باشد.

 

ارائه عملکرد بهتر

یکی از عوامل اساسی در عملکرد کامپیوتر، جریان هوای مناسب است. کامپیوتر باید بتواند هوای سرد را از جلوی کیس کامپیوتر شما جذب کرده و سپس هوای گرم را از عقب از آن خارج کند. این امر باعث می‌شود تمام اجزای سخت‌افزار به خوبی خنک بمانند و گرما آن‌ها را به دردسر نیندازد.

هنگامی که اجزایی مانند کارت گرافیک و پردازنده شما خیلی گرم می‌شوند، عملکرد آن‌ها کاهش می‌یابد. این کاهش در عملکرد منجر به کم‌تر شدن سرعت کامپیوتر و کاهش فریم‌ها در هنگام بازی می‌شود.

مشکل مدیریت نادرست کابل این است که با داشتن همه کابل‌های شما در داخل کیس کامپیوتر، جریان هوا را محدود می‌کند. هوای سرد ممکن است از جلو وارد شود اما کابل‌ها میزان هوای گرمی که خارج می‌شود را محدود می‌کنند که منجر به ماندن هوای گرم در داخل کیس می‌شود.

با عدم دفع بهینه هوای گرم و محدود کردن مقدار هوای سردی که می‌تواند از اجزای سخت‌افزار شما عبور کند، این امر باعث می‌شود که تمام سخت‌افزار‌ها گرم‌تر شوند و عملکرد آن‌ها کاهش می‌یابد.

یک مشکل دیگر که با مدیریت نادرست کابل‌ها بسیار بدتر می‌شود، گرد و غبار است. گرد و غبار از طریق فن‌های جذب وارد می‌شود و در داخل کامپیوتر مستقر می‌شود و بیشترین مزاحمت را برای شما و سیستم‌تان ایجاد می‌کند.

 

نکات و ترفندها برای مدیریت بهتر کابل

مدیریت مناسب کابل هزینه‌بر نیست و چند نکته و ترفند وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید تا از سیستمتان بهترین استفاده را ببرید و خود را با یک کامپیوتر بازی تمیزتر و با عملکرد بهتر مجهز کنید.

بیایید به برخی از نکاتی که می‌توانید دنبال کنید تا سیستمتان را به سطح بالاتری برسانید، نگاهی بیاندازیم.

 

انتخاب کیس مناسب

مهمترین جنبه‌ی مدیریت کابل اطمینان حاصل کردن از انتخاب یک کیس کامپیوتر است که ویژگی‌های مدیریت کابل باکیفیت را ارائه می‌دهد.

در بازار بسیاری از کیس‌ها وجود دارند که گزینه‌های بسیار کمی برای پنهان کردن و مسیردهی کابل‌های شما را ارائه می‌دهند، پس هنگام انتخاب کیس کامپیوتر خود وقت کافی را بگذارید.

یک کیس را بیابید که فضای کافی نزدیک پنل جانبی عقب داشته باشد تا کابل‌های خود را قرار دهید. شما نمی‌خواهید پنل جانبی‌ای که فاقد فضای خالی است داشته باشید، زیرا بعد از قرار دادن کابل‌ها، به سختی می‌توانید درب پنل جانبی ببندید. پیشنهاد ما به شما خرید قاب کیس‌های تسکو است که امکان مدیریت درست کابل را برای شما فراهم می‌کند. برای خرید کیس‌های تسکو می‌توانید به تسکوشاپ‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

بعضی از کیس‌های کامپیوتر دارای کانال‌های کابل درون کیس هستند که به شما فضای اختصاصی برای اجرای کابل‌هایتان و نگهداری تمیز آن‌ها را برای شما مهیا می‌کند. این کار باعث می‌شود مسیردهی کابل بسیار آسان‌تر شود.

اطمینان حاصل کنید که در اطراف قاب کیس کامپیوتر امکان کشیدن کابل‌هایتان وجود دارد و کافی از فضا در اطراف لبه‌ها که می‌توانید مانند کابل‌های فن را مسیردهی کنید.

یافتن یک کیس که تمرکز خود را بر روی مدیریت کابل خوب داشته باشد، کار شما را به شدت آسان‌تر می‌کند.

 

GC 4494

 

استفاده از بندهای کابل

بندهای کابل تمام تفاوت را ایجاد می‌کنند. به جای اینکه کابل‌هایتان را در سراسر کیس کامپیوتر مسیردهی کنید و سپس سعی کنید به سرعت پنل جانبی عقب را ببندید تا کابل‌ها بیرون نیفتند، به جای آن از بندهای کابل استفاده کنید.

با استفاده از بندهای کابل می‌توانید کابل‌های خود را به تمامی سوراخ‌ها و فضاهای داخلی کیس کامپیوتر ببندید و همچنین کابل‌ها را با یکدیگر گروه‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود که کابل‌ها جابجا نشده و به جایشان باقی بمانند و به شما مدیریت کابلی پایداری را فراهم کنند.

 

استفاده از منبع تغذیه ماژولار

وقتی به منابع تغذیه می‌رسد، واقعاً تنها باید در نظر داشته باشید که یک منبع تغذیه ماژولار (ماژولی) را انتخاب کنید.

منابع تغذیه با بسیاری از کابل‌ها همراه هستند و در واقع، شما به طور کلی فقط بخش کوچکی از کابل‌های آن‌ها را نیاز دارید. داشتن یک منبع تغذیه ماژولار به این معناست که می‌توانید به سادگی کابل‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید را متصل کنید.

با استفاده فقط از کابل‌هایی که نیاز دارید، به این معناست که کابل‌های کمتری برای مدیریت و محل پنهان کردن دارید. دلیل اصلی این است که می‌خواهید از تعداد کابل‌های کمتری استفاده کنید این است که به افزایش جریان هوا در داخل کامپیوتر کمک می‌کند زیرا کمترین مقاومت برای عبور هوا وجود دارد. همانطور که می‌دانیم، هوای سرد بیشتر همیشه بهتر است.

مزیت دیگر منابع تغذیه ماژولار این است که کابل‌ها اغلب از پیش به‌صورت سرپوشیده شده هستند. با پوشاندن کابل‌های منبع تغذیه، اندازه هر کابل کمتر می‌شود که به این معناست که کمترین فضا را در داخل کیس اشغال می‌کنند. کابل‌های کوچک‌تر دوباره کار را آسان‌تر می‌کنند و امکان مسیردهی و قرارگیری کابل‌ها را فراهم می‌کنند.

 

کلام آخر

یادگیری و اجرای مدیریت کابل باعث بهبود عملکرد و زیبایی کیس کامپیوتر شما می‌شود و از همه مهم‌تر، باعث افزایش عمر و بهره‌وری سیستم شما می‌شود.

 

محصولات مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید