اخبار سایت, اخبار داخلی

فاصله بلند کردن یا LOD چیست؟

فاصله بلند کردن یا LOD چیست؟

وقتی به بازی کامپیوتری می‌پردازیم، اغلب با عبارت «فاصله بلند کردن» یا LOD روبرو می‌شویم. LOD فاصله‌ای است بین حسگر ماوس و سطحی که روی آن ردگیری می‌شود و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه بازی شما داشته باشد. با تنظیم فاصله بلند کردن ماوس به‌گونه‌ای که با سبک و ترجیحات بازی شما سازگار باشد، قدرت دقت بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد، و اطمینان حاصل می‌شود که هر حرکتی که انجام می‌دهید دقیق است و هر تصمیمی که می‌گیرید با قصد است، و هیچ تلاشی به‌هدر نمی‌رود. در این مقاله قصد داریم از ابتدا تا انتها به بررسی فاصله بلند کردن (LOD) در ماوس‌های گیمینگ بپردازیم.

 

فاصله بلند کردن یا LOD چیست؟

فاصله بلندکردن (Lift-off Distance) به ارتفاعی اشاره دارد که حسگر ماوس متوقف می‌شود تا سطحی که روی آن قرار دارد را ردگیری کند. LOD بالا به این معناست که ماوس شما هنگام بلندکردن از سطح، همچنان پیگیری می‌کند. بنابراین، LOD کم اجازه می‌دهد تا ردگیری زودتر قطع شود که از رفتار ناخواسته ماوس جلوگیری می‌کند. با این حال، بسیار مهم است که هنگام بازی، سطح صافی داشته باشید تا از مشکلات جلوگیری کنید.

 

فاصله بلند کردن یا LOD چیست؟

 

چرا LOD برای گیمرها اهمیت دارد؟

فاصله‌ی بلند کردن بالا می‌تواند باعث پرش یا حرکت نامنظم نشانگر شود. زمانی که ماوس از سطح بلند می‌شود، که ممکن است به‌ویژه در بازی‌هایی که نیاز به حرکات سریع و دقیق دارند، مشکل‌ساز باشد. فاصله‌ی بلند کردن کوتاه مفیدتر است زیرا حرکات را قابل اطمینان‌تر و پیش‌بینی‌پذیرتر می‌کند.

زمانی که شما در حال بازی هستید و ماوس خود را به لبه پد خود کشیدید، آن را بالا می‌برید تا آن را به مرکز بازگردانید تا بتوانید به آزادی در همه جهات حرکت کنید. ایده در اینجا این است که این کار را به سرعت انجام دهید، بنابراین کاهش “زمان حرکت” با عدم بلند کردن ماوس بیش از حد می‌تواند زمان با ارزشی را صرفه جویی کند و برد را برای شما در تمامی نبردهای گیمینگ به ارمغان بیاورد.

 

نکات و ترفند‌هایی برای تنظیمات LOD

1) تنظیمات فاصله بلندکردن (LOD) را در نرم‌افزار ماوس: بسیاری از ماوس‌های بازی با عملکرد بالا، نرم‌افزاری دارند که به شما امکان تنظیم LOD را می‌دهد.

۲) استفاده از ماوس‌پد باکیفیت: سطحی که روی آن ردگیری می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی LOD شما داشته باشد. سطوح سخت مانند چوب یا سطوح بازتابی، مشکلاتی در ردگیری ایجاد می‌کنند، در حالی که سطوحی که دارای ماوس‌پد بازی هستند، می‌توانند به بهبود ردگیری شما کمک کنند. توصیه ما به شما این است که از ماوس‌پد باکیفیت و گیمینگ

GMO 50 تسکو استفاده کنید تا کنترل بهتری روی ماوس داشته باشید.

فاصله بلند کردن یا LOD چیست؟

کلام آخر

اهمیت LOD در بازی نمی‌تواند کم باشد. اینکه شما یک گیمر عادی هستید یا یک ورزشکار رقابتی در بازی‌های الکترونیکی، تنظیمات دقیق فاصله بلند کردن ماوس شما می‌تواند تفاوت میان پیروزی و شکست باشد.

به یاد داشته باشید، کلید برای تسلط بر LOD در آزمایش و شخصی‌سازی است. از ابزارها و نکاتی که به اشتراک گذاشته شده‌اند، مانند تنظیمات LOD در نرم‌افزار ماوس خود یا انتخاب سطح مناسب، برای پیدا کردن تعادلی کامل که با نیازهای بازی شما هماهنگ باشد، استفاده کنید. برای خرید ماوس با‌کیفیت و مقرون به صرفه گیمینگ تسکو می‌توانید به تسکو‌شاپ‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

 

محصولات مرتبط:

ماوس گیمینگ تسکو مدل GM 2035
ماوس گیمینگ تسکو مدل GM 790
ماوس تسکو مدل TM 765 GA
ماوس تسکو مدل TM 2029 GA

دیدگاهتان را بنویسید