اخبار خارجی, تکنولوژی, موبایل, موبایل و تبلت

بالاخره گلکسی S24 اولترا معرفی شد!

گلکسی S24 اولترا

آخرین نسل از گوشی هوشمند سامسونگ، گلکسی S24 اولترا، با فریمی از تیتانیوم، هفت سال پشتیبانی اساسی از سیستم عامل اندروید و ارائه انبوه قابلیت‌های هوش مصنوعی به بازار عرضه شده است. چند لحظه پیش، در رویداد آنپکد ۲۰۲۴، سامسونگ از جدیدترین اعضای خانواده گلکسی، به ویژه گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد. این گوشی، دارای دوربین 200 مگاپیکسلی است، نه تنها توانمندترین عضو این خانواده است بلکه برای اولین بار از فریم تیتانیومی در ساختار خود بهره‌مند شده است.

آخرین اعضای پرچمدار خانواده گوشی‌های سامسونگ، با بهره‌گیری از طراحی مشابه با نسل قبلی خود معرفی شده‌اند و این امر تقریباً برای گلکسی S24 اولترا نیز صدق می‌کند.

 

Untitled galaxys24 2 - بالاخره گلکسی S24 اولترا معرفی شد!

 

گوشی جدید سامسونگ، که به عنوان پرچمدار جدید ارائه شده است، از آخرین تکنولوژی‌های بازار بهره‌مند شده است. در صفحه نمایش این دستگاه، یک نمایشگر بزرگ با اندازه 6.8 اینچی قرار دارد که حالا حداکثر روشنایی آن به 2600 نیت افزایش یافته است. قدرت گلکسی S24 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد و با اختلاف از نسخه‌های ارزان‌تر این سری، یعنی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، از چیپ اگزینوس 2400 استفاده نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب سری گلکسی S24، وعده پشتیبانی نرم‌افزاری اساسی به مدت 7 سال برای این گوشی است. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه شده است. تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که این گوشی در چند روز گذشته به بازار آمده است. از این پس، در آینده، این گوشی از به‌روزرسانی‌های ۷ نسل آینده سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند خواهد شد. این اتفاق، برای اولین بار در دنیای گوشی‌های اندرویدی اتفاق افتاده است.

 

در جدول زیر مشخصات کامل گلکسی S24 Ultra را مشاهده می‌کنید

 

گلکسی S24 اولترا
نمایشگر۶.۸ اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم۱۲ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی۲۵۶ یا ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت UFS 4.0
دوربین اصلی۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عاملاندروید ۱۴ با پوسته One UI 6.1
سیستم بیومتریکحسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهره

 

طراحی گلکسی S24 اولترا

طراحی گلکسی S24 اولترا با نسل قبلی خود تا حد زیادی تفاوت ندارد ولی یکی از نکات مهم آن، استفاده از یک فریم تیتانیومی است. همچنین این گوشی از یک نمایشگر تخت استفاده می‌کند که به ارگونومی بهتر کمک می‌کند و همزمان باعث کاهش خطاهای لمسی در زمان استفاده می‌شود. زبان طراحی سامسونگ در این گوشی نیز همانند نسل‌های قبلی است، با چهار دوربین با لنزهای مجزا در قسمت پشتی و اسلات اختصاصی برای قلم S-Pen.

وزن گلکسی اس 24 اولترا با نسل گذشته تغییر چندانی نداشته است، اما ضخامت آن حدود ۰.۳ میلی‌متر کاهش یافته است و با توجه به نمایشگر تخت، استفاده از آن با یک دست راحت‌تر می‌شود. سامسونگ در این مدل از گوشی پرچمدار خود از محافظ جدید کورنینگ Gorilla Armor بر روی پنل جلو و پشت به همراه فریم تیتانیومی استفاده کرده است، که نشان از تمرکز بیشتر بر بهبود کیفیت ساخت دستگاه دارد. این اقدام به افزایش مقاومت گلکسی اس 24 اولترا در برابر ضربات و خط و خش کمک کرده است.

 

Untitled galaxys24 4 - بالاخره گلکسی S24 اولترا معرفی شد!

 

صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا

گوشی هوشمند گلکسی S24 Ultra با نمایشگری به روز شده به بازار عرضه شده است. این نمایشگر از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت بهره‌مند است که به عنوان بهترین نمونه نمایشگر در تاریخ گوشی‌های گلکسی شناخته می‌شود. از فناوری LTPO برای تغییر هوشمند نرخ رفرش از ۱ تا ۱۲۰ هرتز نیز استفاده می‌کند تا علاوه بر ارائه نمایش روان، در مصرف شارژ باتری هم به بهره‌وری بیشتری دست یابد. مانند نسل پیشین، گلکسی S24 اولترا از قلم S-Pen حمایت می‌کند و این قلم همراه با دستگاه به دست کاربران ارائه می‌شود.

 

دوربین گلکسی S24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی به تجربه عکاسی و فیلم‌برداری جذاب‌تری نسبت به نسل قبلی این گوشی‌ها دست یافته است. سایز پیکسل‌های دوربین اصلی این پرچمدار با افزایش 60 درصد، به 1.4 میکرومتر افزایش یافته است. دوربین‌های تله‌فوتو نیز دو گزینه زوم بدون افت کیفیت 3 و 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، و حتی رزولوشن حسگر دوربین پریسکوپ تله‌فوتو به 50 مگاپیکسل ارتقاء یافته است.

با پردازش تصویر پیشرفته‌تر چیپست، عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی اس 24 اولترا تازه‌تر و بهتر از قبل انجام می‌شود. این گوشی از موتور هوش مصنوعی جدید نیز بهره‌مند شده و قابلیت‌های نرم‌افزاری شبیه به پیکسل 8 پرو را ارائه می‌دهد. امکانات جالبی همچون پاک‌کردن سوژه‌های اضافه و ویرایش حرفه‌ای تصاویر، تلفیق چند عکس برای ایجاد بهترین تصویر ممکن و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی، تجربه عکاسی را به یک سطح بالاتر از پیش برده است.

 

Untitled s24 4 - بالاخره گلکسی S24 اولترا معرفی شد!

 

باتری گلکسی S24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا با باتریی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت به بازار عرضه شده است. این باتری، ظرفیت مشابهی با نسل قبلی دارد، اما با توجه به حضور قابلیت‌های مدیریت باتری هوش مصنوعی و بهینه‌سازی سخت‌افزار، انتظار می‌رود که شارژدهی گلکسی اس 24 اولترا در سطح رضایت‌بخشی قرار گیرد. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد که به گفته سامسونگ، شارژر آن تا ۶۵ درصد از ظرفیت باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ می‌کند. همچنین، این گوشی از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

 

پردازنده گلکسی S24 الترا

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، جدیدترین تراشه ارائه شده توسط کوالکام، استفاده کرده است. در مقابل، نسخه‌های کمتر اندازه این گوشی از همین تراشه یا تراشه اختصاصی اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌کنند. تراشه پرچمدار جدید این گوشی از لیتوگرافی ۴ نانومتری و هسته‌های جدید ARM بهره‌مند است، که باعث افزایش قدرت پردازشی و کاهش مصرف انرژی نسبت به نسل گذشته می‌شود.

در این گوشی، واحد پردازش عصبی (NPU) جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ حضور دارد که به عنوان یکی از دلایل اصلی برای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته آن محسوب می‌شود. این NPU جدید قادر به پردازش ۲۰ توکن بر ثانیه است و توانایی مولد هوش مصنوعی جدیدی را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود که این تراشه قدرت پردازشی مناسبی را برای اجرای بازی‌ها و کاربردهای دیگر اندرویدی ارائه دهد.

 

Untitled galaxys24 1 - بالاخره گلکسی S24 اولترا معرفی شد!

 

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا از تاریخ ۱۱ بهمن امسال برای عرضه آماده می‌شود و خریداران می‌توانند طی هفته‌های آینده منتظر ورود این گوشی به بازار باشند. مدل پایه این گوشی پرچمدار، گلکسی S24 Ultra با برچسب قیمتی ۱۲۹۹.۹۹ دلار آمریکا به فروش می‌رسد؛ البته این قیمت ممکن است در برخی بازارها متفاوت باشد و از قیمت اعلام شده توسط سامسونگ کم‌تر یا بیشتر باشد.

 

جدول مقایسه سامسونگ اس 24 الترا با سایر اعضای خانواده از لحاظ مشخصات

گلکسی S24گلکسی S24 پلاسگلکسی S24 اولترا
نمایشگر۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر
تراشهاگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه جهانی) / اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (بازار آمریکا)اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه جهانی) / اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (بازار آمریکا)اسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم۸ گیگابایت۱۲ گیگابایت۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت
دوربین اصلی۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عاملاندروید ۱۴اندروید ۱۴اندروید ۱۴
سیستم بیومتریکحسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهرهحسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهرهحسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهره

 

 

جدول مقایسه گوشی گلکسی S24 اولترا با رقبای فعلی از لحاظ مشخصات

 

گلکسی S24 اولتراآیفون 15 پرو مکس
نمایشگر۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسلی و نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۳اپل A17 پرو
رم۱۲ گیگابایت۸ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت
دوربین اصلی۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت۳ گانه شامل دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و پریسکوپ تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عاملاندروید ۱۴آی‌او‌اس ۱۷
سیستم بیومتریکحسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهرهتشخیص چهره سه بعدی

 

 

شما میتوانید بروزترین اخبار تکنولوژی را در قسمت اخبار سایت تسکو مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید